Double Brand

Gra 27 grudnia

13 stycznia 2013

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w związku z obchodami 93. rocznicy, chciał stworzyć coś, co pozwoliłoby w odpowiedni sposób propagować wiedzę o Powstaniu Wielkopolskim. Wpadliśmy na pomysł gry, która wydała nam się w tym przypadku idealnym rozwiązaniem z przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, jest to przystępna forma, pozwalająca łatwo "przemycić" wiele faktów historycznych. Po drugie, liczymy na to, że takie zaprezentowanie historii, pozwoli wzbudzić zainteresowanie młodzieży, która miała być w tym przypadku najważniejszym odbiorcą. Głównym założeniem gry była jej wartość edukacyjno-historyczna, ale i grywalność. Szukając odpowiedniej formuły, postanowiliśmy stworzyć grę strategiczną – jako najbardziej popularną i atrakcyjną dla młodych ludzi.

Praca nad mechaniką, zawartością historyczną oraz wreszcie projektami graficznymi trwała około pół roku od momentu akceptacji koncepcji przez Urząd Marszałkowski. W tym czasie powstało ponad 40 unikalnych rysunków i prawie 100 piktogramów miejsc, które zaznaczone zostały na planszy, która przybrała postać mapy. Zarówno grafiki na niej, jak i rysunki na kartach zostały stworzone głównie na bazie zachowanych fotografii z okresu Powstania Wielkopolskiego oraz ze zdjęć z współczesnych rekonstrukcji tych wydarzeń. Nie podejrzewaliśmy, że tak mało dokumentacji historycznej zachowało się z okresu Powstania, a dodatkowo, że tak wiele faktów jest różnie interpretowana przez historyków. Konieczne okazały się liczne konsultację z specjalistami w tej dziedzinie. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, aby pojawiające się w grze miejsca miały faktyczne znaczenie dla przebiegu Powstania. Dlatego tworzenie gry okazało się być z jednej strony ciekawym wyzwaniem graficznym, z drugiej natomiast sporym przedsięwzięciem merytorycznym i koncepcyjnym.